dinsdag 5 november 2013

Broodje met zalm en wasabimayonaise

Ik ben gek op sushi en Japans eten. Ik zag op een andere blog (www.ohmyfoodness.nl) een heerijk Japanse sandwich staan. Ik heb het recept iets aangepast omdat ik nog verse zalm in de koelkast had liggen.

Wat heb je nodig voor 2 personen?
2 Pistoletjes 
2 stuks verse zalm
Halve avocado
Plakjes komkommer
(Japanse) mayonaise
Wasabi
Gebakken uitjes

Bak de pistoletjes af in de oven. Snij open en laat afkoelen. Meng de mayonaise met wasabi. Doe dit naar smaak. De een houdt van pittig en de ander van mild. Wasabi is zeer scherp, pas op. Ik gebruik zelf Japanse mayonaise omdat ik deze voor sushi in huis heb. Je haalt dit bij een toko. Snij de avocado en de komkommer in plakjes. Bestrooi de zalm met peper en zout. Bak de zalm ongeveer drie minuten aan elke kant. Leg het op wat folie en vouw de folie dicht. Laat het nu ongeveer 2 minuten nastomen. Laat de zalm afkoelen, hij mag nog lauw zijn. 
Besmeer het pistoletje met de wasabimayonaise. Verdeel de komkommerplakjes erover en leg de zalm erop. Leg de plakjes avocado erop en bestrooi met gebakken uitjes. Smeer eventueel nog wat wasabimayonaise erop.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten