zondag 29 december 2013

Chocolade lolly's met noten en kokos

Dit stond ook al een tijdje op mijn to-cook-list. Eigenlijk wilde ik er nog cranberrys op, maar deze had ik niet in huis. Noten en kokos heb ik altijd in huis. Zeg nou zelf, dit staat toch fantastisch bij de koffie? Ook leuk om met kinderen te maken en dan te versieren met mini smarties of mini marshmallows.  

Wat heb je nodig?
(Smelt) chocolade wit en/of bruin
Noten (ik had walnoten, hazelnoten, pistachenoten)
Gedroogde kokosslices (natuurwinkel)
Lollystokjes

Rooster de hazelnoten.  Snij de kokos in kleine stukjes en hak de noten grof.
Verwarm een klein laagje water in een pan en leg er een glazen of rvs kom op. De kom mag het water niet raken. Dit heet au-bain-marie verwarmen. Zo brandt het niet aan. Laat het water koken en draai het gas uit. Smelt nu de chocolade in de kom . 



Leg op een snijplank wat doorzichtig folie. Leg hier een lollystokje op. Leg een lepel vloeibare chocolade op. Zorg dat het een mooi rondje is. Maak ze niet te groot, en leg ze niet te dicht naast elkaar want ze lopen nog wat uit. Leg direct de noten en kokos erop. Laat nu opstijven in de koelkast. Na ongeveer anderhalf uur is het hard. Haal ze pas met het serveren uit de koelkast. 











Geen opmerkingen:

Een reactie posten