zondag 22 december 2013

Mexicaanse wraptaart

Ik zag dit recept op de blog van Uit Paulines Keuken. Ik ben gek op de Mexicaanse keuken. Je kunt me wakker maken voor taco's en tortillachips met zelfgemaakte guacamole en salsa. Deze taart is weer eens wat anders!

Ingrediënten  voor 4 personen
7 tortilla wraps
300 gr gehakt
1 blik tomatenblokjes op sap
1 ui
1 teen knoflook
400 gr kidneybonen (blikje)
1 blikje maïs
1 rode paprika
Cheddar kaas
125 ml Zure room
1 tl (gerookte) paprikapoeder
1 tl cayennepeper
1 tl komijn
Peper en Zout

Verwarm de oven voor op 180 graden. Hak de ui en de knoflook fijn en fruit deze aan in wat olie.Voeg het gehakt toe en bak dit even mee. Snij de paprika in kleine blokjes en voeg deze bij het gehakt.

Voeg alle droge kruiden toe en meng het geheel goed door elkaar. Spoel de kidneybonen even af onder de kraan. Voeg de tomatenblokjes toe en de gewassen kidneybonen en de maïs. Breng de saus verder op smaak met peper en zout.

Leg een tortilla op een vel bakpapier en bestrijk deze met de saus. Verdeel een kleine beetje zure room over de saus en maak dit af met wat cheddar kaas.Vervolgens leg je hier weer een tortilla op en herhaal je de vorige stap. Ga zo door en eindig met een laag saus en cheddar kaas. Leg de taart nog ongeveer 10  minuten in de oven op 180 graden. Serveer met zure room erop.

Ik heb er nog guacamole bij gemaakt. Lekker met verse limoen erover.
De taart smaakte heerlijk! Het vult enorm. Gebruik niet te veel cheddar kaas. Ik had zelf een heel pakje erin verwerkt maar dit was echt te machtig.



 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten